Известие

Collapse
No announcement yet.

Сменям, сменям, а проблема си остава ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Чистенето на дросела няма никакво отношение към клатене на оборотите. Поне на двата ми ЕХ-туинспарка 2.0 не помогна.
    Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
    Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
    Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
    Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

    Comment


    • Без да претендирам за компетентност , но след малко пръскане със спрей , като че ли се пооправят нещата при мен , но може и да е от друго.

      Та , искам да попитам , болтчето , което "подпира" дросела , мога ли да го врътна малко? Да го натегна , за да ми държи дросела леко отворен , за да са ми по високи оборотите примерно?
      Алфа 156 1.8ТС+ГИ-метан

      Comment


      • Първоначално публикувано от snaiperisto Покажи съобщение
        Без да претендирам за компетентност , но след малко пръскане със спрей , като че ли се пооправят нещата при мен , но може и да е от друго.

        Та , искам да попитам , болтчето , което "подпира" дросела , мога ли да го врътна малко? Да го натегна , за да ми държи дросела леко отворен , за да са ми по високи оборотите примерно?
        Принципно може, но не е много коректно. Колко са ти оборотите на празен ход и какви искаш да постигнеш?


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • Ами, добре са ми оборотите, но от време на време пропадат леко. Знам, че това са други филми, но ми минават еретични мисли , примерно, ако с болтчето ги докарам до 1000 оборота на загрял мотор, да разбирам ли, че няма да могат да пропадат по-надолу понякога?
          Алфа 156 1.8ТС+ГИ-метан

          Comment


          • Навиването на болтчето ще е равносилно на това да компенсираш прекалено ниските обороти с натискане на педала, което не е добрият подход.
            В процеса на адаптация на дросела не случайно не трябва да се пипа педала на газта. При тази процедура ECU - то заучава стойността на съпротивлението на потенциометъра за празния ход при ненатиснат педал. Премествайки това положение може да му "объркаш сметките" и поради това в последствие да не успява да подържа стабилен празен ход.
            Това на теория. Напрактика - нищо кой знае какво няма да стане, ако пробваш това, което си замислил.

            Все пак аз мисля, че е по-добре да се отстрани причината заради която пропадат оборотите, вместо да се вдигат изкуствено с промяна на началното положение на клапата.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • Клапана на EVAP системата е залепнал! Понеже 156-цата няма датчик за налягането в резервоара, тази фунция се взима хипотетично от ЕКУ. На определени обороти, клапана отваря съоитветно 20, 40 60 ,80, 100%. ЕКУ променя количеството гориво, за да съответства на дупката която се получава във всмукателния тракт. Ако клапана е спекъл ЕКУ няма как да го знае и си променя параметрите, но остава излъган от спеклия клапан. Оттук се получава и клатенето, което не се оправя с нищо сменено до тук! Клапана се намира на всмукателя точно под дросела. Сваля се изключително неприятно без да се свали всмукателя. След като го свалите, просто го натиснете с нещо за да се отлепи.
              Last edited by GammaRay; d.m.y г., 20:47.
              Alfa Romeo 159 1.9 16V SW

              Comment


              • Звучи логично, но защо клати оборотите на празен ход, когато колата е в движение, а на място не ги клати? Т.е. къде е уловката?
                Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                Comment


                • Може би има леко увличане от маслото в скоростното кутия.На място се върти коляновия вал и съответно първичния вал на който е съединителя.Другите чаркове са в покой.По време на движение на автомобила по инерция с работещ двигател има и въртене на изходящия вал от колелетата и сответно да увлича маслото в скоростното кутия, грубо казано нещо като маслен съединител и оттам леко да променя оборотите на мотора на празен ход и екуто като го отчете да се опита да ги свали, после пък опитва да ги вдигнеможе би щото излизат извън параметри поради промяна в увличането.Може би нещо такова.
                  По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                  конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                  Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                  Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от snaiperisto Покажи съобщение
                    Без да претендирам за компетентност , но след малко пръскане със спрей , като че ли се пооправят нещата при мен , но може и да е от друго.

                    Та , искам да попитам , болтчето , което "подпира" дросела , мога ли да го врътна малко? Да го натегна , за да ми държи дросела леко отворен , за да са ми по високи оборотите примерно?
                    Аз моето го бях врътнал, защото без да го връткам положението беше много трагично. След това като видях, че вече и с врътнато болче не става го разглобих. След това като се оправиха оборотите развивах болчето, докато оборотите не заспаха на ~850. Толкова видях, че пише в Аутодатата и сега нямам никакви ядове. Надявам се и в бъдеще.
                    Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
                    Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
                    Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

                    Comment


                    • Здравейте ,
                      Проблема с клатенето на оборотите го "оправих" на два TS 1.8 и 2.0 отрязах едно кабелче от оборотомера . 1.8 тс го карам така вече 2 години и несъм намерил странични ефекти.

                      по-късно мога да ви пратя снимки

                      не съм сигурен но май беше кабел номер 9 или 8

                      да съм ви помогнал

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от makata90 Покажи съобщение
                        Здравейте ,
                        Проблема с клатенето на оборотите го "оправих" на два TS 1.8 и 2.0 отрязах едно кабелче от оборотомера . 1.8 тс го карам така вече 2 години и несъм намерил странични ефекти.

                        по-късно мога да ви пратя снимки

                        не съм сигурен но май беше кабел номер 9 или 8

                        да съм ви помогнал
                        За тоя начин от къде разбра колега? И при мен имаше преди клатене на обороти, но след като смених свещите и нещата се нормализираха и нямаше клатене!


                        Comment


                        • Разбрах от колегите от Чехия,
                          при мен не се оправи след смяната на свещите но това с кабела пробвах на две Алфи както споменах едната е моя и няма никакви проблеми

                          Comment


                          • Единственият проблем на прекъсването на пин 15 е, че след това стрелката на оборотомера пада моментално на около 800 оборота, в случаите когато си по инерция на празен ход (иначе трябва да държи оборотите малко по-високи).
                            Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                            Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                            Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                            Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                            Comment


                            • да но след това не играяат толкова дразнещо оборотите

                              Comment


                              • Колега,аз също имам този проблем с вариране на оборотите по време на движение когато колата не е на скорост и то от време на време а не постоянно,но при мен проблема идва от един теч на гориво макар и много слаб,но напълно достатъчен за спад на налягането в системата и неравномерната работа на мотора.А колкото до сервизите,колкото и да ми е неприятно да го кажа за точна диагностика търси сервиз който има сервизна програма на фиат мотор груп,защото 90 процента работят с аутодата и то кракнатата версия,а тя работа не върши.

                                Comment

                                Working...
                                X